O mnie
Dr Małgorzata Kowalczyk
Neurologopeda i neuroterapeuta, oligofrenopedagog
Doświadczenie
Posiadam bogate, ponad 20-letnie doświadczenie w terapii logopedycznej i działalności neuroterapeutycznej, korekcji wad wymowy oraz stymulacji rozwoju mowy u dzieci i dorosłych.
Prowadzę audioterapię metodą prof. Alfreda Tomatisa, która pomaga w leczeniu problemów z rozwojem umiejętności językowych i komunikacyjnych, jąkaniem, koncentracją czy trudnościami w nauce.
Swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu psychologii, neurologopedii i pedagogiki specjalnej wykorzystuję po to, by pomagać Pacjentom w uzyskaniu zaskakujących efektów w mowie i rozwoju - nawet wtedy, gdy jest to bardzo trudne lub wydaje się niemożliwe.
Od 2018 roku jestem członkiem stowarzyszenia terapeutów metody prof. Alfreda Tomatisa oraz międzynarodowego stowarzyszenia MBL z siedzibą w Belgii.
Wykształcenie
Działania praktyczne wsparłam działaniami naukowymi, które sfinalizowałam pracą doktorską, poświęconą zagadnieniom diagnostyki i terapii dzieci ze spektrum autyzmu w 2008 roku.
Swoje doskonałe przygotowanie i wiedzę z zakresu logopedii, neurologii, psychologii oraz metodyki pracy z dziećmi ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju zawdzięczam doświadczeniu, jakie nabyłam w latach 2000-2008, pracując jako pracownik naukowy na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego.
Zajmowałam się tam:
- metodyką nauczania dzieci z zaburzeniami rozwoju i autyzmem,
- opracowaniem najnowszych metod wspomagania rozwoju dzieci ze specyficznymi potrzebami naukowymi oraz autyzmem,
- planowaniem pracy terapeutycznej,
- przygotowaniem do niej pedagogów specjalnych i logopedów.
Centrum Terapeutyczno-Logopedyczne
Od 2008 roku prowadzę własne Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczno-Logopedyczne.
Wraz z zespołem specjalistów prowadzimy diagnostykę, terapie logopedyczne, terapię metodą prof. Alfreda Tomatisa oraz terapię EEG Biofeedback. Pomagamy pacjentom z takimi problemami, jak:
- wady wymowy: jąkanie, afazja, rotacyzm, seplenienie, mowa bezdźwięczna,
- autyzm, spektrum autyzmu, Zespół Aspergera,
- opóźniony rozwój mowy, mutyzm,
- trudności w koncentracji, uwadze słuchowej, czytaniu i pisaniu,
Cenimy sobie jakość i stawiamy na efekty oraz doświadczenie. Zatrudniam specjalistów z wielu dziedzin: logopedów, pedagogów, psychologów, terapeutów SI, psychoterapeutów. Dzięki temu jesteśmy w stanie pomóc rodzicom i wspomóc rozwój każdego dziecka, bez względu na jego trudności i ograniczenia. Nasze Centrum zostało stworzone dla dzieci i z myślą o nich.
Emilia Głowacz
Logopeda, oligofrenopedagog i terapeuta zajęciowy
Doświadczenie
Posiadam kilkuletnie doświadczenie w terapii dzieci i dorosłych, w tym osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wyznaję zasadę holistycznego podejścia do Pacjenta. Podczas pracy wykorzystuję różne techniki terapeutyczne. Swoją pracę zawsze dostosowuję do potrzeb i możliwości pacjenta.
Ukończyłam następujące kursy i szkolenia:
- Wydawnictwo WIR, Piotr Jaworski
Podstawy karmienia terapeutycznego.
Diagnoza i terapia żuchwy. - Program szkoleniowy dr Anny Regner: moduł 1
Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno twarzowych - FizjoSpot dr Martyna Brychcy
Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii. - Instytut Edukacji Logopedycznej
Nadmierne ślinienie się — techniki terapeutyczne. - Centrum NSL – Magdalena Mazur
„Dyzartria wyzwaniem logopedy”. - Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutovej
Terapia NeuroTaktylna poziom 1. - Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne SENS
Wykorzystanie terapii logopedycznej w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne SENS
Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Centrum Szkoleń "Logo-motywa"
Strategiczna metoda usprawnienia realizacji fonemów w dyslalii obwodowej. - Pracownia Edukacji Psychologicznej Dariusz Okrzesik
Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne.
Karolina Cabaj
Psycholog, logopeda oraz Trener Treningu Umiejętności Społecznych.
Doświadczenie
- Prowadzenie zajęć w świetlicy środowiskowej dla dzieci pochodzących z rodzin z trudnościami.
- Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spectrum autyzmu i ich rodzinami – prowadzenie zajęć indywidualnych z dziećmi oraz tworzenie i prowadzenie warsztatów dla rodziców.
- Przeprowadzanie badań psychologicznych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Realizowanie zajęć z dziećmi z: deficytami poznawczymi, zaburzeniami lękowymi, trudnościami w zachowaniu.
- Prowadzenie zajęć logopedycznych.
W Centrum Terapeutyczno-Logopedycznym zajmuje się:
- przeprowadzaniem badań psychologicznych;
- prowadzeniem zajęć indywidualnych z dziećmi (w zakresie trudności psychologicznych oraz logopedycznych);
- rozwijaniem prawidłowych umiejętności społecznych.
Wykształcenie
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na kierunku psychologia oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego – logopedia.
Swoje kompetencje wciąż podnosi uczestnicząc w szkoleniach, między innymi: dwustopniowe szkolenie na Trenera Umiejętności Społecznych, Metoda SMURF (prof. Pluty Wojciechowskiej), Stosowana Analiza Zachowań (kurs III stopniowy), AAC – Alternatywne Metody Komunikacji, Aspekt zaburzeń sensorycznych w terapii logopedycznej.
W swojej pracy stawia przede wszystkim na indywidualne podejście do pacjenta (dostosowanie form i metod pracy do jego potrzeb) oraz interdyscyplinarną współpracę specjalistów i rodziców.
Marta Cedro
- Oligofrenopedagog – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Pedagogika specjalna – Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
- Pedagogika specjalna – logopedia szkolna i przedszkolna.
- Integracja sensoryczna.
- Terapia ręki – wykorzystanie elementów terapii ręki do pracy wspierającej umiejętności grafomotoryczne dzieci.
- Trener Treningu Umiejętności Społecznych I i II stopnia.
Wykształcenie
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną.
Doświadczenie
- Kilkuletnia praca z dziećmi z zaburzeniami ze spectrum autyzmu i zespołu Aspergera – prowadzenie zajęć indywidualnych z dziećmi.
- Rozwijanie prawidłowych umiejętności społecznych.
- Terapia ręki i umiejętności grafomotorycznych.
- Terapeuta integracji sensorycznej.
- Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem i z zespołem Aspergera.
Monika Swat
Psycholog i pedagog
Jestem psychologiem i pedagogiem, posiadam również kwalifikacje z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych oraz edukacji wczesnoszkolnej.
Wykształcenie
Swoje wykształcenie z zakresu pedagogiki i psychologii zdobywałam na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Na bieżąco poszerzam swoją wiedzę, studiując pedagogikę specjalną, która pozwoli mi lepiej pracować z dziećmi ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju.
Doświadczenie
Od kilku lat zdobywam doświadczenie w pracy z dziećmi, pracując w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Najważniejsze w mojej pracy jest to, aby każde dziecko czuło się bezpieczne, ważne i wyjątkowe.
Ewelina Jaślan-Klisik
Magister pedagogiki w zakresie sztuk plastycznych.
Ilustratorka książek dla dzieci.
Wykształcenie
Ukończyłam studia na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych.
Ukończone kursy i szkolenia m.in.: Terapia ręki w terapii zajęciowej, Choreoterapia i taniec terapeutyczny, Integracja Sensoryczna w terapii zajęciowej, Praca z dzieckiem z autyzmem, Bajkoterapia w praktyce.
Obecnie poszerzam swoje kompetencje w szkole kształcącej w zawodzie terapeuty zajęciowego oraz na kursach doszkalających.
Doświadczenie
Kilkuletnia praca z dziećmi - prowadzenie zajęć o charakterze plastycznym i artystycznym z dziećmi.
W swojej pracy korzystam z wielu metod, które dostosowuję do potrzeb pacjenta. Staram się, aby dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły w moich zajęciach.